Yousri Mandour – transformatiespreker en keynote spreker verandering
Mijn verhaal
Als transformatiespreker verzorg ik keynotes over verandering als beroep. Ik ben kreeft van nature. Niet letterlijk, maar wél in de zin van: ik gooi geregeld mijn oude pantser af om ruimte te maken voor groei. En dat probeer ik ook bij organisaties voor elkaar te krijgen.
Al ruim 25 jaar help ik met Lobster Company bedrijven en teams om wendbaar en toekomstgericht te werken. Soms gaat dat over grote strategische sprongen, soms over kleine slimme stapjes. In alle gevallen zorg ik voor energie, inspiratie en een gezonde dosis nuchterheid.

Naast mijn werk als spreker ben ik als docent verbonden aan Nyenrode Business Universiteit en Hotelschool The Hague. Daar deel ik mijn kennis over strategie, innovatie en verandering met de leiders van nu én morgen.
Ik schreef samen met co-auteurs Dorien van der Heijden en Sven Turnhout meerdere boeken over strategie en verandering, waaronder De Strategie van de Kreeft en het aanstaande Hoe word ik een Kreeft?. Boeken die niet alleen gelezen worden in directiekamers, maar ook op de camping of in de trein – en dat vind ik stiekem het mooiste compliment.
Mijn stijl? Luchtig, interactief en altijd op zoek naar het moment waarop mensen denken: “Hé, hier kan ik morgen iets mee!” Geen droge managementpraat, maar verhalen, voorbeelden en prikkelende vragen die aanzetten tot actie.
En misschien wel het belangrijkst: ik geloof dat veranderen geen last hoeft te zijn. Het kan ook leuk, verrassend en vol kansen zijn. Voor organisaties én voor mensen. Want soms is veranderen gewoon… je tweede natuur.
Ook een vraag?
Neem gerust contact met me op om je specifieke behoefte over een keynote, workshop of externe begeleiding van je team of organisatie te bespreken.
Feedback & Reviews
Ik ontvang keer op keer mooie reacties op mijn keynotes, workshops en colleges. Hieronder lees je er een drietal.
“Wake up call! Gepassioneerde presentatie gericht op de worsteling om écht te vernieuwen en hoe waarde te creëren.”
“Het was inhoudelijk ijzersterk en ook interactief. Concrete voorbeelden die je goed kan vertalen naar je eigen organisatie.”
“Dat verhaal van de kreeft
vergeet ik nooit meer!.”